26 Ocak 2012 Perşembe

İnsanların hayatlarına dokunmak....

Apple 7 milyon tane iPhone satmış...
Coca Cola her yıl milyonlarca kola satıyor..
Evrenden Torpilim Var tam 1milyon adet satmış!
Honda her yıl ürettiği teknolojinin tamamını satıyor!

Yukarıdaki örnekleri çoğaltabiliriz. Bir şey üretip onu satan binlerce kuruluş var.

Peki nasıl oluyorda Apple, Coca Cola, Aykut Oğut, Honda bu kadar fark yaratacak derecede satışlar yapabiliyor?

Elbet bir stratejileri olmalı değil mi?
Uyguladıkları reklam çalışmaları, AR-Geleri daha neler neler...

Aslında bakarsanız hiç de öyle değil...

Belli bir stratejileri vardır elbet fakat onların da dışında bu kadar güzel başarılara sahip olmalarındaki en büyük etken insanların hayatlarına ve hislerine dokunabildikleri içindir...

Tek tek inceleyelim mesela?

Apple...
Kişisel bilgisayarın kurucularındandır Steve Jobs. Şirketinin öyküsü öyle bir öyküdür ve o da bunu öyle güzel bir şekilde anlatmıştır ki herkesin kalbinde yer edinmiştir. Evet aklında değil kalbinde. Onun konuşmasını dinleyen insanların kalpleri huzurla dolar ve umutla dolar! Kendi hayatları için bir şeyler yapmaya cesaretleri gelir. Apple ürününü almak bir ayrıcalıktır çünkü bu kadar güzel hislerle kurulan bir şirketin ürettiği her şey ayrı ayrı değerlidir ve insanlarda bu değeri öderler. Çünkü Apple onlara sahip olduklarında kendilerini değerli hissedecekleri şeyler üretir ve bunda başarılıdurlar!

Coca Cola..
Kola içmeyeniniz var mı? 125 yıllık bir şirket ve ürettiği harika bir ürün vardır. Kolayı bize öyle bir anlatır ki Coca Cola firması, en güzel yemeklerimizin yanında o içilir, en keyifli anlarımızda o vardır. Ailemizle yemek yerken bile o da vardır masada her an bizimledir. Kola olmanın yanı sıra biz istemedende olsa bize mutluluk ve neşe getirir. Çünkü Kola hayatın tadıdır. Onlar öyle anlatır her reklamda ve bu da doğrudur. Çünkü kola dendiğinde herkes mutlu olur çünkü Kola=Mutluluk=Coca Cola Company

Aykut Oğut...
Hikayesini herkes bilir. O güçlü ve sıradışı tavrını da... İnsanlara öyle güzel duygular vermiştir ki kitaplarında, resmen herkesin hayatının kendi ellerinde olduğunu bağıra çağıra anlatmıştır ve başarmıştır. Onun kitabını okuyan insanlar bir daha okur bir daha okkur bir daha okur... Çünkü kontrolü eline almayı hatırlamak ister. Hayatını değiştirebileceğini, güzelleştirebileceğini bilir. Aykut Oğut ona bunu söylemiştir.

Honda..
Sadece bir araba üretmez. Aynı zamanda Power of Dreams der insanlara. Hayallerin gücü! Honda bunu başarmıştır. Çünkü müthiş bir hayalin ürünüdür. Müthiş bir sevginin ve harika bir yaratımın...
İnsanlar Hondayı araba olarak görmekle birlikte ilham veren bir varlık olarak da görürler. Zaten arabalarının mükemmelliğiyle onu herkese anlatır. Honda insanların hayatlarına dokunabilmiştir.

Bu 4lünün tek ortak noktası; insanların hayatlarına dokunmuş, kalplerine inebilmişlerdir...

İnsanlar onların ürettiği şeyleri edinirken kazanacakları duyguları da edinirler. Hissediş şekillerini de edinirler. Çünkü onlar ve onların yarattığı şeyler insanların hayatlarına katkı sağlar onların kendi hayatlarında bir fark yaratabilmelerini sağlar...

Herkese kendi hayatında fark yaratmaları dileğiyle:)

18 Ocak 2012 Çarşamba

Yeni bir deneyimmmm!

Geçen aklıma bir şey geldi. Hani herkes yazar ya hedeflerini. Bazıları kocaman kocaman yazar bazıları ise gizli gizli yazar. Ama hedefler genelde 3-4 tane ve büyük!? denilecek şeyler olur.

Bazıları güya büyük hedeflerini gerçekleştirdiklerinde büyük şeyler hissetmek için yazar,
Bazıları da hedeflerini büyük tutarlar ki o gerçekleşmese bile o yolda bir sürü şey gerçekleştirebilsinler...

Benimde böyleydi hedeflerim. Hepsi " büyük " olarak gördüğüm ulaşılınca hayatımda büyük etkiler yaratacağına inandığım hedeflerdi.

6 tane falan vardı hedefim. Düşünsene koskoca 1 yıl ve 6 hedef. hele ki 2012 de...

Dedim bunu nasıl daha mükemmel hale getirebilirim. Nasıl bana her gün heyecan verecek şekle sokabilirim. Hem beni eğlendirsin hem de bana birşeyler katsın!

Sonra aldım kağıdır elime ve " şuanda aklıma ne gelirse yazacağım ve bunlar benim 2012 yılındaki hedeflerim olacak"

50 ye yakın hedef çıktı.
Hedeflerimin değişik değişik ama baktığında hepsi beni heyecanlandırıyor ve hepsine de ulaşmam çok kolay ve eğlenceli!

Hedeflerimin arasında olan bazı şeyleri burda yazabilirim..

10.000 m havuzda yüzme,
Maraton'a katılma,
Yeni bir arabaya sahip olma,
Okulda 3,20 ortalamanın üzerine çıkma,
En az 50 tane kitap okuma,
4 farklı ile aniden karar verip gitme,
Aylık gelirimi 10'a katlama
En az 10 yeni proje,
En az 2 organizasyonda gönüllü görev alma
Shakespare'nin bütün eserlerini okuma
Her gün ödediğinden fazla yatırım yapma
                                                                         gibi...:)))

Bunların arasında baktığında hiçbiri zor ya da kolay değil. Çünkü hedef oluştururken ki tek noktam eğlenceli olsun ve hem zihinsel hem fiziksel hem de kişisel gelişimime bir şeyler katsın idi.
2 gündür sabah kalkıp bu hedeflerime bakıyorum ve bunlardan hangilerini bugün gerçekleştirsem diye seçiyorum ve inanın bana her gün bunların 1 inin yarısını bile gerçekleştirmek harika bir haz veriyor!
Ayrıca bunları gerçekleştirmek için illa bir şey "YAPMAK" gerekmiyor. Bazı hedeflerimi zihnimde yaratıyorum.  Çünkü  biliyorum ki zihinde oluyorsa hayatında da oluyor :) Ki bunun hazzı da bir başka be abijimmm :)))


 ve bence hayatımın en güzel işlerinden birini yaptım bu yöntemi geliştirmekle :))


Haydi görüşürüzzzz KEndine iyi bakın sevgili okurummm :D