25 Ağustos 2013 Pazar

İşin derinine inmek...

Zaman sıkıntısı yaşayan, spor salonuna gidemeyen ya da spor salonunda 1 senelik kaydı olup sadece 1 ay giden çok fazla insan var. 

Hatta spor salonlarının doluluk oranları %30'u geçmiyor.

Sadece spor salonlarına üye olup gidilmemesi dışında insanlar günlük hayatlarında da "sağlıklı" davranışlar sergilemiyor. Klasik sağlıksız yaşam göstergesi olarak "fast food yemek, bütün gün bilgisayarın başında oturup hareketsiz kalmak..."cümleleri ne kadar doğru olsa da bahsetmeyeceğim.

Sağlık, tek yönlü ele alınacak bir unsur değildir ve sadece davranışlarla ölçülemez. Evet, kişi sürekli fast food yiyor, hareketsiz yaşıyor. Peki neden? 

O kişiye "Hey fastfood yemeyi kes, salata ye ve şu eşofmanları giy spor salonuna git'" demek dünyanın en kolay direktifi. 

Asıl soru: "Neden fastfood yiyor neden hareket etmiyor?" ve "Neden fastfood yememeli ve hareket etmeli?" ve ve "Acaba fastfood yemememli mi?" 

Özellikle Lise 2.sınıftan sonra sürekli bunu düşündüm. Bir davranışı sergilerken "Neden sergiliyorum?" diye sordum. Karate yaparken de bunu sorguladım, arkadaşlarımla gezip eğlenirken de.

Psikolojik bir nedeni var tüm davranışlarımızın. Yani arkasında bir neden var...

Örneğin neden Linkedin profili oluşturuyorum şuan? 
İnsanlar beni tanısın ve yaptığım işi görsünler.

Peki insanlar beni neden tanısın?...

Uzar gider :)

İnsanların spor yapmayı bırakın hareket etmemesinin sebebini sorgularken şu kanıya vardım.

"Spor yapmak, zordur ve zaman ister." 

Şimdi siz zamansızlıktan yakınan biriyseniz ve sporu böyle tanımlıyorsanız nasıl spor yapacaksınız? 

İşte bu noktada kurma kararı aldım Evinizdespor.com'u. Yanıma da aldım 3 arkadaşımı. 

İnsanlara iletmek istediğim bir mesajım var bu sitede.

"Hareket edin! Çünkü hareket etmek yaşamın kendisidir." ve buna ayıracak zamanınız var!

Bu sitede, kişiye özel programlar yazıyoruz ve bize danışmalarına olanak sağlıyoruz. Ayrıca egzersiz programlarımız özel bir egzersiz yöntemiyle hazırlandığı için 30 dakikayı geçmiyor. Hatta bazı egzersizler 11 dakika kadar kısa sürüyor.

İşte böyle :)

Dünya birileri bişeyleri kolaylaştırması gerek.

Keyifli ve Mutlu Günler Diliyorum :)


Mustafa Oğulccan Alımcı