15 Ağustos 2013 Perşembe

Kilo almanın 3 önemli adımı!

Kilo almanın 3 önemli adımına geçmeden önce şunu belirtmek isterim ki;

Kilo almak ya da kilo vermek yerine ideal kilomuza ulaşmayı hedeflemeliyiz. 

Şimdi gelelim kilo almanın ( İdeal kilomuze ulaşmanın ) 3 önemli adımına...

1) Protein ve Karbonhidrat ağırlıklı BESLENME tercih edilmeli.

Vücudumuza almamız gereken 3 temel besinlerden 2 si olan protesin ve karbonhidrat kilo almamızı sağlayan yapılardır. 

Protein, kas yapımına ve yaşamsal faaliyetlerimizin gerçekleşmesini sağlayan yapılardır. Aynı zamanda kaslarımızın yenilenmesinde ve güçlenmesinde de büyük rol oynar.

Karbonhidrat, enerji harcama skalasında ilk olarak karbonhidratlar tüketilir. Fakat karbonhidratl tüketiminde dikkat edilmesi gereken en önemli husus, tüketim miktarına dikkat edilmesi gerektiğidir. 

2) Motivasyon

Motivasyon kilo vermenin de önemli bir adımı ama bence kilo almada daha çok etkili bir nokta. Çünkü kilo alma hedefi olan birislyle hedefi kilo vermek olan birisinin farklı düşünce yapıları vardır.

Bunu en iyi açıklamanın yolu; Toplumsal Sağlık Kodlarıdır. 

Daha sonra "Toplumsal Sağlık Kodları" ile ilgili bir yazı yazacağım. Dünya da çoğunluk kilo vermenin kilo almaktan daha zor olduğunu bilir. Bu çoğunluğun psikolojisidir. Aslında %100 doğru olan bi tarafı yok. Fakat insanların çoğu bilir ve inanır  ki kilo vermek kilo almaktan çok daha zordur. 

Kilolu insanlar, kilo ile ilişkilerini kilo oranı fazlalaşınca farkederler. Yani aslında çoğu insan için kilo, bir sabah uyanırsın "Aaaa ben kilo almışım.." dersin ve kilo vermeye yönelirsin. Fakat o kilolar oraya aylardır vücuda alınan hatalı ve fazla besinler sonucu gelmiştir. Yani bir süreçtir. İnsanlar fazla kiloların vücuda belli bir süreç sonucu geldiğini ve aslında yine belli bir süreç sonucunda o kiloların gideceğine inandıklarında kilo vermek daha kolaylaşır. 

Kilo almak da bu noktada çoğunluğun yaşadığına ters bir durumdur. Bu sebeple aslında yine aynı şekilde işler. Eğer vücudumuza yeterli kalori giriyor ve bunun karşılığını da metabolizma buna karşılık verecek kadar kalori harcıyorsa "genelde" kilo almazsınız.

***Önemli Not: Tamamen genel bir durumdan bahsediyorum. Kilo alıp-vermenin onlarca farklı yolu ve sebebi vardır.***

Kişi eğer kilo almak istiyorsa öncelikle olduğu yeri kabul etmeli ve ideal kilosuna ulaşmayı hedeflemelidir. Bir süreç olduğunu bilmeli ve sabırlı olmalıdır.


3) Düzenli kuvvet egzersizleri yapılmalı.

Sağlıklı kilo almak için atılacak en önemli adım düzenli kuvvet egzersizi programı edinmek ve başlamaktır. 

Vücudumuzdaki kas oranı arttığında çok daha hızlı yağ yakarız. Yağlarımız yakılıp kas oranımız arttığında sağlıklı kilo almış oluruz. 

Şimdi 2 tane araba düşünelim;

Biri Fiat 500


Diğeri Bugatti Veyron


Fiat 500'ün Motor Hacmi 1.2,  Bugatti Veyron'un motor hacmi ise 6.0.

İkisi de çalışır vaziyette olsun ve iki arabanın da benzin deposunda 40 litre benzin olsun. Çalışır durumda. Gaza basılmıyor sadece çalışıyor..

Sizce hangi araba durduğu yerde daha hızlı 40 litre benzinini tüketir?

Tabi ki Bugatti Veyron. Çünkü hem daha ağır hem de motor gücü Fiat 500'e göre 5 kat daha yüksektir. 

Kilo almanın da en önemli koşulu doğru kuvvet egzersizleri yapıp kas kuvvetini artırmaktır ve vücudunuza doğru kalorilerin girmesini sağlamaktır.