14 Ağustos 2013 Çarşamba

Kilo vermenin 3 önemli adımı!

İşte 3 adımda kilo vermenin yolu!

1) Yediklerinizin ölçüsü küçültün.

Çoğumuz günlük yediğimizin hesabını tutamayız. Bu da gayet normaldir. Fakat fazla kilolarımızın en önemli sebebi her gün yediğimiz besinlerdir.

Peki yemeğimizin ölçüsünü nasıl küçültürüz?

a) 3 gün boyunca kendimizi gözlemleyip, her öğünde (ara öğünler de dahil!) yediğimiz şeyleri bir not defterine ya da telefonumuza kaydetmek ve bu şekilde bir liste çıkarmak.

b) Çıkarılan Listeyi KARBONHİDRAT-YAĞ-PROTEİN olarak 3 ayrı bölüme ayırmak.

c) Öğünleri TABAK hesabıyla belirlemek. Mesela öğlen yediklerimiz kaç tabak ediyor, bunu belirlemek.
*** Tabak boyutunu 16cm'liık yemek tabağı ölçüsüyle belirleyin.***

Belirlenen tabak ölçüsü sizin hangi öğünde kaç tabak yediğinizi gösterir. Kilo vermenin en önemli kuralı;



2) Az yağlı yiyin ve PH seviyesi yüksek su için.

Kiloluysak bu demektir ki yağ oranımız yüksektir. Harcadığımız kaloriyle birlikte aldığımız yağ miktarı denktir ya da daha az kalori yakıyoruzdur. 

Gün içinde yediğimiz besinlerdeki yağ oranını azaltır ya da yağsız beslenirsek kilo vermek kolaylaşır.

PH seviyesi 7'den yüksek olan suları içmek vücudunuzdaki asit oranını dengeler. Bu da vücudunuzda tutulan yağın sebebi olan asit artışının azalmasına sebep olur. Böylece vücudunuzda yağ tutulmamış olur.




3) Otobüsten en az 1 durak önce inip yürüyün ya da egzersiz yapın!

İşte en önemli adım budur. 

Eğer doğru egzersiz programlarını süreklilik bilinciyle uyguladığınızda istediğiniz vücuda ve sağlığa ulaşmanız kolaylaşacaktır.