19 Nisan 2014 Cumartesi

Öncelikle Kadınlar Kuran'ı okumalı..:

Kuran'ı Kerim okumaya başladığımdan bu yana, Islâm dininin aslında her çağı temsil edebilen bir din olduğunu anladım. Fakat Kuran'ı okuyan kişinin ahlak,vicdan, ortalama bir akademik bilgisinin olması ve toplum baskısından uzak bir ortamda okunması gerektiren önemli bir kitap olduğunu anladım. 

O güya büyük cemaatlere sahip insanların aslında Kuran'ın tam tersi hareket ettiğini farkettim. Kuran'ın anlattığı ve öğütlediği şeylere uymaya gözleri yemedikleri için editörlüğe soyunduklarını farkettim. Anlatacak çok fazla örnek var fakat bir örnek vermek istiyorum. 

Başörtü ile ilgili tüm dünyanın kendilerine göre yorumladığı şeyi ben nasıl yorumluyorum ona bi bakalım..

Nûr Sûresinin  31. Ayetinde bu açıkça yazmakta. 
Ayet, erkeklere ithafen yazılmıştır. "Mümin Kadınlara söyle..." Diye başlar ve devam eder. 
Çok önemli bir ayrıntıdır bu. 
Öncelikle mümin kadınlara söyle derken, o dönemi anlamak gerekir. 
Kadınların hiçbir sosyal sınıfa dahil edilmediği, para ve mal karşılığı alınıp satıldığı ve ancak nikahlandırılırsa kölelikten kurtulabildiği bir dönem. 
Dönemde ancak erkekler güç sahibidir ve kadınlar onların peşinden gitmek zorundadır. Çünkü azınlıktaki müslümanın nüfusunun savaş halinde olması ile,kadınların hayatta kalmaları ancak bir erkeğin himayesinde mümkündür.  Bunları öğrenmek için herhangi bir ilkokul din bilgisi kitabına bakabilirsiniz.  

Bu sebeple Kuran kadınları korumak için Erkeklere bu sorumluluğu vermiştir. 

Ayrıca Arap sapkınlığı doruklarında, vahşetini kadınlar üzerinde tecavüz ve işkence ile sürdürmektedir. Bu sebeple mümin olan kadınların, "arap" erkeklerinin ucubeleşmiş cinsel dürtülerinin harekete geçip onlara zarar vermelerini önlemek için, dönemin algı yapısına uygun olarak kadınlara mahrem yerlerinin kapatılması öğütlenmiştir. 

Bu açık bir şeydir ki; başörtüsü bir yorum biçimidir. Fakat Kuran'ı hiç okumayan bir kadının kapanması anlamsızdır.

Umuyorum ki; kadınlarımız Kuran'ı anlayacakları dillerde okuyup, o güzel yaradılış hisleriyle yorumlarlar ve kendilerine hiçbir zaman Kuran'ı okumamış insanlar tarafından baskı yapan yakınlarına en güzel yanıtı yaşayışlarıyla verirler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder